Op avontuur in Thailand

Sneaky Chang

Het is ons uiteindelijk gelukt om nog 4 a 5 uurtjes aan slaap te pakken. Het maximaal mogelijke aantal uren slapen heeft zo z'n keerzijde. Toen we bij het ontbijt kwamen vonden we de hond in de pot. Gelukkig was er nog wel iets over, maar dat was niet zo veel.

We hebben alle tijd voor onszelf nu. Op het moment zijn wij de enige hier. Zo rond 16.00/17.00 uur arriveert de rest. We gebruiken deze tijd om een klein handwasje te doen.

Hierna vullen we onze tijd op door een beetje te niksen. Ik maak zo nu en dan eens een puzzletje, lees een paar bladzijdes of doe eventjes m'n ogen dicht.

Onze lunch halen we bij de 7-eleven en dat doen we natuurlijk op de fiets! Het is prachtig weer. Zo rond deze tijd stuurde ik Alicia een berichtje om te vragen hoe het met haar ging. Toen bleek dat zij en Celina nog steeds in Hua Hin zijn, super leuke verrassing! Ik denk dat ik ze al 3 keer gedag heb gezegd, omdat ik elke keer denk dat het de laatste keer is dat ik hen zien.

De nieuwe mensen zijn er! Veel nieuwe gezichte voor mij, maar tussen al die mensen zie ik twee bekenden: Luisa en Emil.

Joos moest nog een simkaart hebben en daarvoor gingen we naar de 7-eleven (ik kom daar echt te vaak). Die mensen begrijpen echt geen ster van Engels (zoals Joos het zou zeggen, die gebruikt altijd het woord ster). Dus we zijn later terug gekomen met een groepje van de coördinatoren: Sunday, Mang en Win. Het was ontzettend grappig. Vooral om Mang, de coördinator van afgelopen week weer even te zien (ik heb me weer doodgelachen om hem).

Nu we toch in de 7-eleven waren konden we net zo goed even een Chang meenemen voor vanavond. Eenmaal bij het schap aangekomen stond ik voor een glazen deur met een groot stuk karton erachter. Er stond iets in Thai opgeschreven: er wordt vandaag geen alcohol verkocht. Dit kwam omdat er een belangrijke politieke beslissing genomen werd (of het leger meer macht moet of niet). Dan mag helemaal niemand bezopen zijn. Lichtelijk teleurgesteld stonden we daar en toen kwam Win, die zelf ook wel een biertje wilde, naar ons toe. Hij wist wel een plek waar we sneaky bier konden kopen. Dus we gingen niet zonder lege handen naar het huis (hehe).

Het is nog een hele gezellige avond. Uiteraard hebben we weer gekaart: president/asshole/arschloch. Weer helemaal in het spel gezogen, zitten we er weer tot in de late uurtjes. De coördinatoren deden deze avond ook gezellig mee, echt lachen.

Ik heb super veel zin in deze (laatste) week!

-xxx-

Reacties

Reacties

Manon & Mirte

Hey nichie,
Wat geweldig om al je belevenissen mee te lezen, ik zit er helemaal in. Nog maar een paar daagjes, geniet er van en dan plannen voor een nieuw avontuur ergens aan de andere kant van de wereld (mogen we mee?)
Groetjes M&M

Michelle

Heee Manon en Mirte!
Wat leuk dat jullie mijn blog ook lezen. Ik geniet nog steeds elke dag met volle teugen :)
jk denk zeker al aan andere bestemmingen, want dit smaakt absoluut naar meer. Dus pak jullie koffers alvast maar ;)
Xxx

Ada

Lieve Michelle.....Ik heb dagelijks genoten van je prachtige verhalen. Wat heb jij veel mooie dingen gezien daar en veel leuke mensen ontmoet ! Helaas moet dat op een vreselijke manier eindigen......wat vind ik dat erg voor je. Ben in gedachten bij je en wens je morgen een goeie reis terug naar huis , waar iedereen weer vreselijk blij zal zijn om je te knuffelen. Heel veel liefs en groetjes van Ada.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active