Op avontuur in Thailand

"Oh my buddha", wat een dag

Vandaag gingen we er eerst op uit om te gaan snorkelen. We kregen een life jacket en snorkelset en gingen met z'n allen op de boot.

We zijn eerst naar een wat kleiner eilandje gevaren waar we onze eerste stop maakten. En de bedoeling was natuurlijk dat we gingen snorkelen! Nou heel eerlijk, mijn respect voor de oceaan is nog altijd reusachtig groot, dus vond het toch nog wel redelijk spannend. Na de waarschuwing over het scherpe koraal, die zo je voet lelijk open konden halen en dat als je sommige vissen aan zou raken je nog wel eens flink te pakken zou kunnen worden genomen, was ik toch wel een beetje bang. Het zou je maar net overkomen dat je per ongeluk te dicht bij zo'n vis komt en daarna van schrik in het koraal gaat staan. Ik deed dus ook heel erg m'n best om helemaal niks aan te raken en ook alles op veilige afstand te houden. Uiteindelijk nog ik er zeker van genieten! De verschillende soorten vissen waren heel mooi, gaaf om een keer gezien te hebben! Helaas kon je niet super veel zien, maar dat mocht de pret niet drukken.

De volgende stop was bij een wat groter eiland. Hier was ook een klein strandje, weliswaar met veel te veel rotsen dus het was onmogelijk om er te zonnen. Alles een kindje van 6 heb ik, net als ik vroeger altijd deed, een beetje rondgelopen en schelpjes gezocht (jeugdsentiment). Ook heb ik weer even gesnorkeld, de visjes waren zo dichtbij! Ondertussen was de zon ook nog eens door de wolken heen gebroken en was alles nog mooier!

Nadat we weer aan boort geklommen waren, stond er lunch voor ons klaar. Die hebben we lekker opgesmikkeld en ondertussen ging de boot weer terug.

Het was even mijn geluksdag (of ik had gewoon goede karma opgebouwd), want ik vond opeens zomaar 500 baht (en het was van niemand, heb ik natuurlijk wel eerst gevraagd namelijk haha. Zo netjes ben ik nog net wel). Gij zoekt niet en gij zult vinden!

We hadden weer vrije tijd, dat betekent: chillen bij het zwembad.

Voor het diner gingen we met een busje naar een ander strand zich vlakbij een restaurant bevond. Het was een totale chaos met bestellen, want we moesten ons aan een bepaald geldbedrag houden, wat in onze ogen veel te laag was. Uiteindelijk waren we dan toch bereid om meer te betalen en hadden gewoon besteld wat ons lekker leek. Nou, de halve bestelling kwam gewoon niet aan haha. En uiteindelijk heeft niemand bij hoeven betalen. Zoals onze coördinator Mang (of Meng) zei "no money no problem, is like no boyfriend no problem" (haha wat een gast). Hiernaast heeft hij nog de fameuze uitspraken "same same but different" en "oh my buddha".

Tijdens de busrit terug zijn we trouwens zeiknat geregend, want de truck kon aan de zeikant niet dicht....

In de avond hebben we net als gisteravond weer heerlijk gekaart met een drankje erbij. Echt het ultieme vakantie gevoel hier. Samen met Cassandra en Franca (die ik al sinds mijn eerste week hier ken) en Paul (een super leuke Duitse jongen die ik deze week heb leren kennen) hebben we tot in de late uurtjes gekaart. Dit kwam vooral omdat ik de volgende uitspraak had gedaan: "we stoppen pas als ik heb gewonnen". En je raadt het al, juist, dat gebeurde maar niet. Daarnaast was het spel dat we speelden, Shithead genaamd, ook gewoon verslavend leuk.
We hebben tussendoor ook nog even een late night jump in de zee gedaan.

Wat een fantastische dag was dit toch en na een heerlijke nacht kon ik lekker in mijn bedje kruipen.

-xxx-

Reacties

Reacties

Papa en mama

Wat opnieuw een geweldig leuk verslag!!!
Dike tuut heit en mem.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active