Op avontuur in Thailand

Rit in de Thaise NS/gearriveerd in Sunrise resort

We vertrekken om 10.30 uur en reizen verder naar Bang Saphan Noi. Eerst reizen we een stukje met de mini van en hierna stappen we op de trein.

Ik vond het een behoorlijke ervaring. Super gek ook om te zien dat zoveel mensen zo onzorgvuldig met het spoor omgaan. Heel veel aziaten, die het leuk vinden om op het spoor te poseren bijvoorbeeld. Ook vrouwen die foto's maken van kinderen die op het spoor spelen. Nou volgens mij spoort dat niet hoor!

Eenmaal in de trein werd de hele ervaring voorgezet. Het leek haast wel een vluchtelingen trein. Van binnen zag de trein er ook niet al te modern uit. Na een heel gedoe met het wegzetten van onze koffers en backpacks zaten we dan eindelijk.

En voor iedereen die de railcatering in de NS vervelend, overbodig of genant vindt: reis niet in een thaise trein!!! Een tal van thaise vrouwtjes en mannetjes met etenswaar en drinken komen praktisch elke tien minuten voorbij, ik kan je vertellen dat gaat snel irriteren. Ze schreeuwen ook alsof ze op een vismarkt staan. Werkelijk waar, ze tetterden gewoon door m'n muziek heen.
Na een aardig lang ritje zijn we er dan eindelijk: sunrise resort. Het is super mooi, vlakbij het strand, het heeft een eigen zwembad en de kamers zijn tip top!

De kamer is heel schoon en heeft een airco, dus we hebben geen klamboe nodig (yesss, het goed ophangen is namelijk soms nogal lastig).

We hebben vrije tijd en gaan natuurlijk even naar het strand. Het water is hier alleen helaas niet zo mooi als gehoopt (misschien vanwege het regenseizoen?) en het is heeeel warm. Het zwembad daarentegen was heerlijk verkoelend.

We mochten ons avond eten van een menukaart kiezen. Ik koos de noedels met zeedieren en dat was prima (helaas niet zo goed als gehoopt haha).

In de avond zoeken we met z'n allen een leuk plekje op waar we nog een drankje doen (lees: een heerlijke Margaritha) en kaart spelletjes spelen. Het bevalt me hier wel!

-xxx-