Op avontuur in Thailand

10 uur onderweg

Vandaag is het einde van de olifantenweek een feit. Ik heb een ontzettend leuke week gehad hier in Umphang. Na de lunch beginnen we weer aan onze lange rit naar Singburi. Eerst vier uur met een klein eenvoudig half-open busje de bergen uit, naar de grote weg en vervolgens in een grote touringbus de overige zes uren.

Toen de eerste vier uur bijna voorbij waren en we een stop zouden maken bij een grote shopping mall (waar we de mogelijkheid zouden krijgen om avondeten te halen) begon het keihard te regenen. Zo'n bui is in Nederland nog nooit vertoont! Ten minste die heb ik dan gemist...

Eenmaal een voet over de drempel van de Teco (de naam van de shopping mall) liep iedereen instinctief richting de eettentjes. Uiteindelijk belandde ik met een stel andere meiden bij de kfc. Met knorrende maagjes bestelde iedereen enthousiast een box vol eten, die wij vrij voorbarig tot "heaven in een box" hadden gedoopt. Voorbarig inderdaad, dat lezen jullie goed. Want dit was geen kfc europese stijl, maar duidelijk thaise. Lees: PITTIG! Die heaven veranderde toch enigszins in een klein brandend helletje. Maar hé, het blijft eten en onze maagjes knorden niet langer.

Het feit dat de groep heel binnenkort weer uit elkaar zou vallen zagen we als een goede reden om een ijsje tot besluit te doen. Heerlijk

Ik zit nu in de grote bus en zullen ongeveer 2 uur in de nacht aankomen in Twin House in Singburi.

Ik probeer nog even een oogje dicht te doen.

-xxx-