Op avontuur in Thailand

Een andere kijk op de jungle

Deze ochtend gingen we voor de laatste keer naar de olifanten. De bananenbomen waren al voor ons gehakt (wat een luxe). Nadat de olifanten hun maaltje ophadden was het tijd om te splitsen. De meesten gingen vanuit hier door naar de jungle trekking. Nadat die groep vertrokken was, waren we nog maar met z'n zessen. Drie daarvan moeten morgen alweer vertrekken naar huis.

In de middag stond het raften op het programma. Nu was het niet echt raften, maar meer bootje varen. We hoefden niet zelf te sturen, dat werd voor ons gedaan. Het was ontzettend gaaf om de jungle vanuit een ander perspectief te bekijken, namelijk vanuit een heel laag punt. Wat een rust straalt deze natuur uit! Op veel plekken stroomt het water langs de rotsen en hangt als een watergordijn voor de inhammen. Lucky als we waren zijn we er ook een keer onderdoor gedobberd (douche!). We hebben een kleine stop gemaakt bij een "hot pool". Zomaar midden in een jungle een warm waterbron, maar dan ook echt heel warm. M'n spieren hadden nu de mogelijkheid om heerlijk te relaxen. Na een half uurtje terug in de boot, die ons weer naar het busje bracht. We moesten echt vanuit de middle of nowhere komen. We hebben over de meest beroerde weggetjes gereden, echt sprake van een bumpy ride!

Nu wij dus niet zijn meegegaan met de trekking hebben we ook geen programma meer. Dus Joosje en ik hebben heel relaxed onze smerige kleren weggebracht. Bij de olifanten heb ik de hele tijd hetzelfde gedragen, je kunt dus wel nagaan dat dat niet meer naar appeltjes en citroentjes ruikt.

Het is zo lekker rustig nu in Umphang nu iedereen weg is. Geen irritante, luidruchtige Chinese buren (yes). Ben trouwens benieuwd hoe een aantal van hun het daar uit gaat houden...

Ik werk lekker m'n blog wat bij waar ik nog een beetje mee achter loop. Maak lekker wat woordzoekertjes.

Geen verplichtingen, echt vakantie!