Op avontuur in Thailand

Rijden op een olifant

8.00 uur wekkertje, hup hup in de werkkleren en aanschuiven bij het ontbijt van 8.30 uur. En wat voor een ontbijt: pannenkoekjes!

Onze eerste taak van de dag is het hakken van bananenbomen net zoals gister. Dit keer is het echter geen "snack" voor de olifanten, maar een heuze maaltijd. Met andere woorden: heel veel hakken. Na het inladen van een enorme hoeveelheid bananenboomstammen rijden we verder naar de plek waar de olifanten altijd eten.

Toen we al onze pas gehakte bananenboomstammen hadden gegeven kwam er een ontzettend leuk en bijzonder moment. We krijgen namelijk de kans om even heel kort op ze te mogen rijden. Zonder bakje of wat dan ook, want dat is helemaal niet goed voor hun rug. Ik zat samen met Myrthe op een van de grootste. Je zit echt zo hoog boven de grond! Vlug even een paar keer door het water en een kort stukje door de jungle en we laten ons weer van de kolos glijden nadat ze voorzichtig voor ons door de knieën is gegaan.

Omdat het vandaag zulk mooi weer was heeft Tun toen voorgesteld om met z'n allen naar een waterval te gaan om daar te gaan zwemmen in plaats van the gaan hiken in de bergen. Tun is trouwens de man die ons continu mee op pad neemt en hij vermaakt ons ook echt elke keer weer. Met z'n hele slechte grapjes, goocheltrucjes en ga zo maar door.

Dus de waterval was het volgende op ons programma. Lekker koel water, maar wat een visjes! En allemaal waren ze je aan het "poetsen". Niet gevaarlijk natuurlijk, maar je schrikt toch wel elke keer weer als je iets aan de been, buik of bil voelt knabbelen. Het was ook mogelijk om omhoog te gaan. Helaas voor mij stapte ik een keer op een te glibberige steen en ging ik (niet al te hard) op m'n plaat. Gelukkig was daar een van de mannen die middels een handje helemaal naar boven bracht (zo lief). Prachtig uitzicht daar. Sowieso is de natuur hier fantastisch.

Om 17.00 uur, zoals gewoonlijk, staat ons avondmaaltje weer klaar. Weer een rijstgerecht natuurlijk, maar het eten hier is zoveel lekkerder!

En nu is het bedtijd! Bye bye

Omie en Opie

Bedankt voor je leuke verslag, wat een belevenis om op een olifant te zitten en vissen die aan je lichaam knabbelen.
Groetjes en knuffels van Omie en Opie