Op avontuur in Thailand

Hete nachte, heel veel rijst en een gigantische boeddha

Na een prima vlucht kwam ik aan in Bangkok, waarna ik samen met een heleboel andere reisgenoten middels drie verschillende bussen aankwamen in onze guesthouse in Singburi.

Ondanks de muggen, zeer waakse honden en andere engerds zoals spinnetjes denk ik toch wel dat de hitte nu nog even mijn grootste vijand is. Overdag is het ongeveer 35 graden maar het voelt als 40! En het koelt nauwelijks af zo in de slaapkamer is het ook iets van 30 graden ofzo...

Naast de temperatuur moet ik toch ook wel aan het eten wennen. Ik ben absoluut een groot fan van aziatisch eten, maar rijst zelfs voor ontbijt? Dat ben ik gewoon niet gewend haha. Je hoeft het trouwens niet te eten, ze hebben ook een soort van wentelteefjes (yes!). Het eten is overigens keer op keer verrukkelijk.

Maar genoeg daarover. Na de meeting vandaag waarbij Phil, de man die alles regelt, van alles vertelde over het programma en allerlei praktische zaken, zijn we naar Singburi stad gegaan. Hier hebben we geluncht in een plaatselijk restaurantje (uiteraard je raadt het al: rijst). We zijn naar een tempel geweest met een gigantische boeddha erachter. Echt reusachtig.

Bij de guesthouse hebben we nog wat thaise woordjes geoefend. Poehh lastig hoor. Dai mai chai fai lai, zoiets? Toch nog maar eens naar kijken. Het is toch wel handig om een paar woorden te kunnen, de thaise bevolking spreekt namelijk echt zeeeeeer beperkt engels....

In de avond, na het eten (RIJST!, duhh), kwam er een hele groep kinderen van een school die een typische thaise perfomance neerzette, zang en dans. En uiteraard werden we door ze meegenomen om met ze mee te doen ????.

Opgesloten in m'n klamboe zal ik mijn oogjes maar weer sluiten. Morgen ontbijt om 8.30????. Jullie mogen raden wat ik dan zal eten????

Bye bye

Reacties

Reacties

Joyce

Super leuk om te lezen!!

Klinkt goed je zal wel met een rijstbuik thuis komen dikke kus van Opie en OmieXX

lekker geslapen onder je klamboe?

papa en mama

Hallo Lieve schat,

Wat ontzettend leuk om dit te lezen :).
Het is zo net alsof wij er ook een beetje bij zijn!
Dikke kus van ons.

Ro

Wat een avonturen nu al! Je schrijft leuk, veel succes met de taal. Lekker die rijst. Hou je thaai ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active