Op avontuur in Thailand

2,5 uur lange zit op slechts 1 maaltijd

Om 6.15 uur staan we weer op om op tijd eten te kunnen geven aan de monniken.

We hebben, na kort in de tempel te hebben gezeten weer een heerlijk ontbijt. Deze keer nog lekkerder zelfs! Heerlijke dadels, maar ook mega lekker vlees op een stokje. Naja ik dacht dat het vlees was... Niet vertelde me achteraf dat het een knap staaltje Thais vegetarisch imiteer werk was. Niet van echt te onderscheiden, ik zweer het. Ik denk stiekem nog steeds dat het gewoon echt vlees was. Oh en het fruit is toch zo lekker hier, toch maar met 2 bordjes in de rij dus haha.

Na het ontbijt gingen we weer terug de tempel in. De hoofdmonnik was nu ook aanwezig. Hij is, net als de tweede monnik, australisch. Hij was jarig en daarom waren er heeeel veel mensen en bijna allemaal hadden ze wel een cadeau. Van bloemen tot bezems!

Na het verjaardagsfeestje rijden we door naar de tempel waar we de komende twee dagen en nachten zullen verblijven.
Voordat we onze kamer binnen zullen gaan helpen we eerst met lakens opvouwen. Net als vrijwilligers voor de kerk.

We proberen vandaag vol te houden om maar één maaltijd te eten, het ontbijt. Dit doen de monniken ook en wij gaan proberen hetzelfde te ervaren.

Na het skippen van de lunch en het avond eten gaan we om 18.30 uur naar de tempel voor de avond chanting. Dit is vergelijkbaar met een kerkdienst. Het was een lange zit van wel 2,5 uur. Een deel hiervan konden we gebruiken om te mediteren. Ik moet zeggen dat mijn kijk op het boeddhisme lichtelijk bijgesteld moet worden. De levensfilosofie is heel mooi, maar op deze manier is het boeddhisme niet heel anders dan het christendom en de islam. Ik hou me gewoon lekker vast aan die mooie levensfilosofie.

We hebben nog steeds niks gegeten en gaan lekker vroeg op bed, want.... Morgen gaan we de ochtend chanting bijwonen en daarvoor moeten we 3.30 uur al gereed staan!

-xxx-

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active